torsdag 18 augusti 2011

Going back

Efter att ha läst Buffé igår så går jag tillbaka till att koka upp vatten på spisen genom att använda vattenkokaren... förstår inte riktigt varför jag slutade med det, det är ju i slutändan både skonsamt för miljön och för plånboken. Här vill jag också inlägga på tal om miljötänk att jag fortfarande inte köpt nya såpnötter.. just so y'all know. Såpnötter och galltvål kan vara de bästa köpen jag någonsin gjort!


Nu i kväll så har jag putsat undervåningens alla fönster... men bara på insidan. Lat ja! I morgon tar jag resten, hoppas ja! ;) Och självklart använder jag bara diskmedel och vatten. Varför köpa en massa onödigt fönsterputs? Men jag kan erkänna att doften av fönsterputs blandat med frisk vårluft väcker en massa barndomsminnen till liv och får mig att känna mig glad och lycklig. Tänk vad dofter kan göra!


Inga kommentarer: