onsdag 14 september 2011

Jag snattade idag

Jag, Sabina och Fredrik pratade om hur pinsamt det är om man råkar få med sug något ut från affären utan att betalat varan. När senare när vi kliver in på Claes Ohlsson skämtar jag och säger åt Sabina och Fredrik att påminna mig om kaffeburken jag stoppat under vagnen. En timme senare så hittar jag kaffeburken under vagnen, obetald. Med svansen mellan benen småsprang jag tillbaka och betalade denna burk. Nu ska jag diska den och sedan stolt hälla i kaffet i min ärligt inköpta vara.

1 kommentar:

Fia sa...

Ärlighet varar längst :) jag gjorde nästan samma sak för nått år sedan när jag var inne på MQ, jag provade en tröja som jag gillade starkt men nått var det så jag skulle iaf inte ha den. Så jag traskar ut från MQ och hinner bort till mitten av Köpis när jag upptäcker att jag har tröjan hängandes på armen. Jag får panik och tänker att nu kommer vakterna och jagar mig men icke, jag rusar tillbaka till MQ och ber om ursäkt att jag råkade få med mig tröjan och expediten fick nog en dubbelchock, först över att det inte var något larm på tröjan och sen över att jag var ärlig och kom tillbaka med den :)