onsdag 31 mars 2010

12 894

Har idag fått den bästa nyheten på 6 veckor.. ;) På förmiddagen så ramlade posten in genom hålet i dörren där det annars bara ramlar in en massa räkningar.

Fick min deklaration...!!! Blev lite halvt nojig eftersom jag sålde min lägenhet förra året och visste att jag skulle få ett rejält bakslag på deklarationen då jag gick 45 000 kr i vinst.

Men så när jag slet upp kuvertet så visade det sig att jag ska få tillbaka 12 894 kr!!?! Men detta är dock innan vinstskatten dragits. Jag tyckte att jag läste att vinstskatten låg på 20% så borde det enligt mina uträkningar bli 9 000. Och eftersom vinstskatten då bli mindre än 12 tusen så tjänar jag iallafall tillbaka pengar!! Gött Gött!! Jag behöver inte ens röra mitt sparkonto som jag så flitigt satt undan pengar på under året som gått! :)

Känns skönt att veta eftersom det kommer att finnas en massa saker att lägga pengarna på de kommande månaderna!

Inga kommentarer: