torsdag 4 februari 2010

ATTENZIONE!!

Trodde knappt mina öron när jag idag på väg till jobbet lyssnande på Tankesmedjan på P3 när dom berättade att det tydligen inte funnits någon lag att piloter måste vara nykter när som flyger!?!?!?!?!

Fram tills nu vill säga. Idag så kom förslaget om att det ska vara samma lagar på marken som i luften.

Öhhh.. jaaa?

Att det inte funnits någon lag om detta från första början förstår jag inte riktigt.. okej att risken att krocka med ett annat flygplan är väll kanske ganska liten.. men han ska väll ändå lyfta och landa planet! Och tänk alla dessa knappar.. "oj hoppsan, jag råkade trycka på öppna-alla-dörrar-i-hela-planet-knappen!"

Nästa gång jag flyger ska be flyvärdinnorna snällt om att få se cockpiten och kanske få träffa piloten. När jag väl är inne ska jag slänga fram en sån där blås-alkoholmätare-moj så piloten får blåsa innan vi lyfter! :) För jag förmodar att det kommer ta ett tag innan lagen går i kraft.

Läs artikeln från Nyheter 24 HÄR

Inga kommentarer: