lördag 19 mars 2011

Ett skämt?

I en timme, utan att överdriva, så har jag gjort ren tvättmaskinen... Då kanske ni undrar varför man tillbringar 1 timme på en lördagskväll med att göra ren tvättmaskinen... jo när man inser att sköljmedelsfacket har typ möglat!? Uh... Eftersom jag bara tvättar med såpnötterna så har jag inte uppmärksammat hur sköljmedelsfacket sakta men säkert har gått från ren och fräsch till (ren) misär.

Jag hörde Therese och Elin här för ett tag sen berätta att det var ett helvete att göra rent i facken på en toppmatad maskin.. trodde dom överdrev en smula, men som sagt, jag är ledsen att jag tvivlade.. Jag tror er nu!! Jag fick bort själva facken från maskinluckan men sen tog det stopp, jag kunde inte öppna upp själva facket... Jag har pillat med fingrar, disktrasa, disksvamp, tops och t o m en liten (för liten) flaskdiskborste, men man kommer tammetusan inte åt ordentligt!

Tycker detta är mycket konstigt att det inte ska funka att öppna upp ett fack som detta för rengöring.

Lördagens ris får het enkelt gå till alla de toppmatade tvättmaskinerna därute i världen där man inte kan öppna sköljmedelsfacket.

3 kommentarer:

Therese sa...

Hahahaha, ja det är ett helvete och göra ren den där skiten. Trodde jag skulle bryta av fingret när jag försökte göra ren den.
Jag la hela behållaren i varmvatten med lite diskmedel och då löste de upp sig tillslut...

Therese sa...

thessangrucman...herregud :)

Mamma till Majken sa...

hihihi, du är rolig du :) skriver med värsta inlevelsen, bra där :)