torsdag 24 mars 2011

Sapindus mukorossi


Det är många nu som frågar och är nyfikna på dessa såpnötter som vi använder här hemma. Och jag tänker fatta mig kort. 
Jag har köpt en påse med 1 kg för 1 1/2 månad sedan. Fyllde upp denna glas burk, vilket kanske skulle kunna vara 1/7 kanske av vad som ryms i påsen. Jag använder 4 halvor per tvätt som jag lägger i den lilla bomullspåsen som sedan ligger bland kläderna i maskinen. Jag kan använda samma halvor 2-3 ggr i 40 graders tvättar. Jag använder 1 msk av blekmedlet, bakpulver ska tydligen funka lika bra, när jag tvättar vitt. Sammanfattningsvis så är de helt enkelt skit billiga att tvätta med. För inte tusan hade man gjort av med så lite tvättmedel på 1 1/2 månad inte.
Men nu var det ju så att jag köpte dom till min lilla torra dam här hemma. 
Jag är helt enkelt skit nöjd, det kunde inte vara bättre för henne, mig och O, för miljön och för plånboken. 


NO CHEMICALS ROCK 

Inga kommentarer: