torsdag 14 april 2011

Uno dos tres

Två nätter i rad nu har T triskats med mamma-reptil. Klockan 3 vaknar liten och pratar, inser snart att hon är hungrig. Ger henne mat, byter blöja lägger henne igen. Man hör hur hon ligger och bökar i sängen och efter ett litet tag så hörs mullret, åskan ifrån blöjan. Ja då var det bara att gå upp och byta blöja nr två. Upprepar sedan det senaste ännu en gång, och jag måste gå upp och byta blöja nr tre. Så två nätter i rad har jag suttit på sängkanten och skakat på huvudet och funderat på hur mycket det faktiskt ryms i en sådan liten kropp. Det är tur att hon somnar om fort. 

Vi mår bättre idag, eller lill-ödlan verkar inte vara lika snorig, men jag är däremot lite mer snorig, och så tjock i halsen och lite småhosta, men vi är inte lika hängiga. O har fortfarande inte visat några symtom på att vara smittad. Skönt. 

Liten sover, så jag ska ta och göra mig i ordning för att sen ta en promenad till BVC. Lika roligt varje gång att få se hur mycket hon växt och ökat i vikt. Undra sa flundra om Bonnie hunnit växa om T nu? :)

Inga kommentarer: