tisdag 5 oktober 2010

Varning för ett bittert inlägg

Måste få klaga av mig lite..

Ja då var det 13 dagar kvar.. och jag veeet, jag ska inte hänga upp mig för mycket på hur många dagar jag har kvar.. jag vet redan att jag kan gå över 2 veckor!! Vilket alla är väldigt snabb med att påpeka! Alldeles som om jag skulle ha missat det!? Börjar bli trött på folk tips och råd hur det ska vara, hur det kommer att bli, hur min förlossning blir, hur mitt barn kommer att bete sig på för sätt osv osv.. vaa? Men snälla.. låt mig upptäcka själv hur mitt barn blir, hur mitt barn kommer att sova.. som om alla barn är likadana.. Jag är bara trött på att folk säger åt mig hur jag ska göra.


Medan jag är på krigsstigen så har jag precis upptäckt en gravids fasa.. när så gott som okända människor ska ta på magen..!! När min mattelärare utan förvaning kastar sina slemmiga labbar över magen har man inte en chans hinna slå henne på fingrarna..! Hua.. människor jag känner har jag inga problem med.. men när folk som jag inte känner tar på magen utan att fråga blir jag sur!!


Nu i 2 dagar så har jag haft så förbannat mycket sammandragningar att jag nästan tror jag fått träningsvärk..? Det är ju faktiskt en muskel som arbetar så nå konstigt är det väll inte? Eller?

Lite positiv ska jag försöka vara nu.. känns skönt att veta att det snart är dags.. för nu har jag, också, märkt att magen sjunkit! För nu ser jag inte min navel nå mer om jag tittar rakt ner. :)

Nee, ska försöka att slappna av nu, kanske till och med sova.. men för en timme sen så tog jag mig 4 kakor och 1 glas saft.. för att sammanfatta, socker x 2.. eller rättare sagt socker x 5.. så nå speciellt trött känner jag mig inte nå mer..

2 kommentarer:

Sandra sa...

Jag förstår hur du känner spec om att folk kommentera hela tiden om bäbisen och förlossningen och att mna kunna gå över när man själv bara vela få det överstökat :)
Hoppas allt går bra annars med magen;) måste ses snart var ett tag sen nu . Puss Sandra

Angelica sa...

Att folk tar på magen, ja det var samma för mig. I början var jag så stolt över min enorma mage men tillslut var det bara sjukt jobbigt när alla skulle kladda. Ingen kan säga hur ditt barn kommer bli, det är du som formar ditt barn :)

Är det något du undrar över så hojta till. Hoppas allt kommer gå bra, håller alla tummar och tår på att du inte går över. Puss Angelica