fredag 13 maj 2011

Mat

Kollade på Världens fetaste barn på 5an tidigare idag. Jag kan erkänna att jag alltid konstigt nog blir så sugen på snabbmat och snask när jag tittar på såna dokumentärer, hemskt men sant, eftersom man ser vad som komma skall om man äter så. Men sen kommer jag på att jag har tappat så mycket vikt efter graviditeten, så blir jag alldeles jätte sporrad att äta bra och röra på mig. Jag skriver äta bra, för rör jag på mig så behöver jag inte äta hypernyttigt! Vilket jag allafall inte gör. :) Men jag vill ändå påstå att vi äter relativt bra här hemma! Och jag känner också att jag vill vara den bästa jag kan vara, ett bra föredöme för lill-ödlan, så att hon ska växer upp med en sund inställning till mat.

Lämnade iväg henne i ett par timmar för att njuta till tonerna av Angus & Julia Stone medans lagade till ett par matlådor då hon bara har 1 kvar. 

Nu har hon knoppat och jag ska hänga tvätt efter att jag har ätit festmat delux, spagetti och köttfärssås. :)

Inga kommentarer: