fredag 8 januari 2010

21 års olycka


Idag så tog jag och bror och hoppade in i bilen för att hälsa på nyopererade farmor.. det var lättare sagt än gjort! Ringde hem till henne för att försäkra oss att hon var där hon skulle.. och inget svar. Så vi tog oss in till Gävle och upp till ortopeden.. men ack.. farmor hade tydligen åkt hem..ungefär samtidigt som vi kom in till Gävle! Haha.. typiskt!
Stannade till i Valbo på vägen tillbaka, skulle vi inte ha gjort.. stackars blommorna som vi lämnat i bilen
hade svåra frostskador.. dom fina rosa blommorna var så gott som bruna! Haha! Men farmor blev så glad ändå! :)

Insåg idag att jag kommer att få 21 års olycka! När jag var och slängde mattan på miljöstationen så slängde också en spegel. Men det var så kallt ute så minsta lilla knyck och spegeln gick i två delar = 7 års olycka. När jag sedan kom till miljöstationen så behövde jag ju kasta ner dom två delarna i containern och hur ska man lyckas det utan att ha sönder dom? Alltså 14 års olycka. 7+14=21 år olycka! Hmm.. underbart!




Ser kanske inte så aptitligt ut.. men bra gott var det! :) Hoppas att Slavves nya ställe har bättre.. för godare California rolls har jag ätit i mina dar!



Inga kommentarer: