torsdag 14 januari 2010

Öga, näsa, mun?

Gott folk.. var iväg med jobbet och kollade på 69 Eyes igår..och nu har jag lite att få ur mig! Först om själva spelningen.
  • Det går liksom inte att slänga med ett stativ på en liten scen. Det såg ut som om basisten skulle få stativet i huvudet varje gång sångaren började veva runt!
  • Man pratar inte svenska nån mening och sen resten av spelningen på engelska på en liten svensk club... Men.. detta var innan jag fick veta att dom tydligen var från Finland! Haha

Sen kan vi väll ta lite om folket som var där.. det var väldigt varierat måste jag säga!
  • Preppy tjejen.. som såg ut som om hon precis kommit ut från nå litet internat a´la Ondskan.
  • Östermalms killen så stod och hoppa och tjöt med tårarna i ögonen när bandet kom ut på scen.
  • Pudelrockaren som gick runt och slängde med sitt långa permanentade hår. Och detta ska jag ta upp mera lite senare :)
  • "Vampyr"killen i vitt smink svart kajal och lång rock. Stod helt still i ett hörn och rörde sig inte ur fläcken, rörde inte en min, var väldigt skum. Fick lära mig att 69 eyes tydligen kallas Helsinki Vampires.. jaah.. okeeej?
  • Och sist folket med lite för mycket kajal och nitar, de enda jag inte störde mig på under kvällen! :)
Tillbaka till pudelrockaren, eller glamrockaren.. vad vet jag om rock! Haha! Men det där med att kasta med håret över axeln.. det hamnar på listan över en av de osexigaste en kille kan göra, tillsammans med att gå naken iförd endast strumpor...

Inga kommentarer: