tisdag 28 september 2010

20 dagar kvar

VECKA 38

Ja då säger dom att bebis är helt klar och nu är det bara att vänta.. och vänta.. och vänta.. fan man har ju väntat i 9 månader nu.. jag vill inte vänta nå mer! :) Förhoppningsvis tar liten efter far sin som kom till världen innan bf. :) Ska bli kul att se om liten har fixerat sig på fredag när jag ska till barnmorskan!

Bristningarna blir längre och längre inte fler tack och lov..men dom som är där börjar bli bra fula.. Fast jag ska nog skatta mig lycklig att jag fortfarande inte fått några bristningar på magen. 

Och jag måste ju säga att det inte är speciellt roligt nå mer när folk säger "hej tjockis" eller "fan vad fet du blivit nu" osv osv.. Detta har varit relativt okej under tiden då graviditeten var lätt och det kändes som om man jämt skulle kunna vara gravid.. men nu när allt är jobbigt och tungt och jag har fått uppleva mer av en graviditets "biverkningar" är det inte så roligt att höra hur "fet" man blivit.. Hua, dessa "biverkningar".. allt inte guld och gröna skogar att vara gravid! Det var mysigt och rent ut sagt nästan roligt att vara gravid fram till en vecka 35 kanske! :) Men nu.. not so much!


Nä, nu är jag så pass hungrig att jag nog måste ta och äta något..

Inga kommentarer: