lördag 18 september 2010

The final countdown

Ja idag börjar den sista nedräkningen.. för idag är det 30 dagar kvar till beräknad födsel..

Idag har det nog varit alldeles för mycket fart på mig.. vilket känns i ryggen! :/ Började dagen i Valbo med mor. Därefter bar det av till Junias 2års kalas.

När jag kom hem blev det en jävla fart på mig. Då jag äntligen köpte en ny ram åkte den första tavlan äntligen upp! Den första tavlan och vi har snart bott här i 1 år. Man får ju skämmas. Hoppas nu inte att O läser min blogg speciellt ofta för detta är en liten överraskning till honom också. :) När jag kom hem från Valbo med ramen smög jag direkt ner i källaren och ställde den där tills O åkte till jobbet.
Så när han äntligen åkte så börjades ihopmonteringen av häng-anordningen.. och det var ju lättare sagt än gjort.. innan jag upptäckte att bruksanvisning fanns i ramen.. :) men när jag sedan hade 2 skruvar kvar att skruva i ja då försvinner ju ena skruven i ryamattan.. tyyypiskt. En kvart och 3 hjärnblödningar senare hittade jag äntligen skruven! Så nu hänger tavlan så fint över soffan så. :)

Men kvällen slutar inte där, en till tavla åkte upp i köket, toaletten skrubbades, handfatet likaså. Badkaret fick sig en renskrubbning också, så om nu värkarna skulle sätta igång så kan jag krypa ner i rent kar! :) Det mesta i badrummet blev faktiskt renskrubbat! Nya badrumsmattor la sig fint på golvet också.. och resten av lägenheten fick sig en liten upppiffning.. t o m klädkammaren var jag inne och donade.. men där syns det inte ens att jag varit! Haha!

Och som sagt, jag känner mer än väl i ryggen att jag kanske hållit på lite för mycket ikväll.
Så nu ska jag soooova!!

Inga kommentarer: