måndag 6 september 2010

Om jag tycker om tåg?

Tog tåget kl 8 på lördagen mot Sthlm.. och vid den tidpunkten tycker jag ju att folk borde vara lite tysta och bara "vara".. men med min "tur" så hamnade jag alldeles bakom ett gäng 30-35 taggare som inte kunde hålla käften.. suck..

På pendeln ut till Solna så hamnar jag i värsta vagnen.. gubben bakom mig hostade i varje andetag och rosslade som om han hade all världens slem i luftgångarna.. var nojjig där ett tag att jag skulle få världens loska i nacken! Och killen på andra sidan gången satt och "fräste" och killen mittemot mig kunde man nästan se bakterierna som ett moln runt honom.

På tåget tillbaka till Gävle så hamnar jag på andra sidan gången från en smyg-alkis.. han hann sänka 3-4 mini spritflaskor och 2 starköl. Fastän hälften av den sista ölen spillde han ut så det nästan spruta över till mig..

När jag väl stigit av tåget och satt mig i vänthallen för att vänta på bussen är det nån tomte som går runt och äter skinka, alltså påläggsskinka, direkt ur förpackningen och nynnar lite hemligt för sig själv och ställer sig bakom mig läser över min axel i tidningen jag har i knät..

Så frågan lyder, tycker jag om att åka tåg? Njaaaaa...

Inga kommentarer: